onsdag 29. mai 2013

♥ Et kakestykke ♥

Ingenting er vel mer delikat og søtt enn et kakestykke?
I dag vil jeg vise hvordan jeg lager mine kakestykker. På internett og i andre blogger finner du mange oppskrifter på hvordan det kan gjøres. Jeg har falt for denne;
De lengste målene er 23,7cm  og 7,5 cm. De lange rette sidene er 16 cm, så kommer det en brett som varierer litt i lengden. Se på bildet.
 Jeg har brukt Bazzill Kraft kartong til selve kaken.
Tegn rundt malen og klipp ut.
Etter på bruker jeg Scor-Pal  til å markere hvor jeg skal brette.
Slik: 
Jeg bruker disse målene:
Kartong 23,7 cm * 7,5 cm og 22,3 cm * 7,5 cm
Mønsterark 23 cm* 7 cm og 21,5 cm * 7 cm
Fest dem sammen og sy rundt.
 I spissen på kakestykket limer jeg en blonde. Da viser ikke skøyten ♥
 Øverst til venstre på den lange flippen, klipper jeg ut en åpning.
Det er også praktisk å stemple på sitt personlige stempel FØR man setter kaka sammen.
♥♥♥
 Brett kartongen til ei kake og lim den sammen.
 ♥♥♥
 Jeg maler Distress crackle paint på kartongen.
 Så limer jeg på blonder rundt kanten:
 Så stanser jeg ut border med Sweet lovely lace Magnolia hjertebord.
Jeg børster kantene med Pumice stone pute
 Så limer jeg dem fast på kaka.
 For å få litt glans og glitter maler jeg på Glimmer Glam.
 Deretter pynter jeg med blomster.
♥♥♥
 Kaka er en bestilling ;
- her har jeg limt på navn ( bokstaver fra Tim Holtz)
- Heart swirl dies fra Magnolia
- osteklut
- blomster
 En perle til pynt på lokket/åpningen
 Mer pynt:
- svirler fra Kort&Godt
- bær 
- roser
Nyt kaken!
Du finner den også i bloggen min ♥
♥♥♥

1 kommentar:

  1. Love the topping on your cake. Looks good enough to eat

    SvarSlett